2020-03-30 | WARSZAWA
Forum Hurtowe
Partnerem serwisu jest: Coface

Geotargetowanie – idealny sposób na zwiększanie sprzedaży!

Pigułki Wiedzy

Autor: Multimedia 0

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, w ilu miejscach udostępniamy dane o swojej aktualnej lokalizacji? Z pewnością nie myślisz o tym zbyt często jednak jako reklamodawca i osoba, której zależy na zwiększaniu zysków ze sprzedaży, nie powinieneś tego ignorować. Informacje zdobyte dzięki geolokalizacji pozwalają nam bowiem na jeszcze skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów – w jaki sposób? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu!

 

Geotargetowanie i geolokalizacja – co to takiego?

Geotargetowanie to metoda dotarcia do klienta, z wykorzystaniem danych na temat jego aktualnego położenia (bazując na zasadach geolokalizacji). Tego typu działanie pozwala na dotarcie do określonej grupy docelowej, na podstawie danych geograficznych i umożliwia zdefiniowanie reklamy czy też wiadomości kierowanej do odbiorcy zgodnie z potrzebami wynikającymi z lokalizacji, w jakiej się on znajduje. Komunikat, który zostanie trafnie dopasowany do lokalizacji – to właśnie największa zaleta wykorzystania geotargetowania w kampaniach marketingowych!

Na jakiej podstawie określa się lokalizację użytkownika?

1. Z wykorzystaniem adresu IP – na podstawie tej lokalizacji mamy możliwość określić użytkowników, którzy korzystają z komputera w określonym regionie.

2. Z wykorzystaniem lokalizacji urządzenia – działa to wtedy, kiedy użytkownik określa swoją dokładną lokalizację poprzez urządzenie przenośne, przy wykorzystaniu źródeł takich jak GPS, Wi-Fi czy baza danych Google.

Skąd reklamodawca ma dostęp do takich danych?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta: dzięki aplikacjom, którym przyznajemy uprawnienia do określania naszej lokalizacji. Większość z nas zapewne nawet nie zauważa momentu, kiedy podczas instalacji nowej aplikacji zgadza się na zbieranie przez nią danych, dzięki czemu reklamodawcy mają możliwość jeszcze lepszego przygotowania kampanii reklamowych.

Geotargetowanie w praktyce

Żeby zrozumieć czym jest geotargetowanie i jak działa w praktyce, wyobraźmy sobie takie dwie sytuację.

1) Przykład 1

Jesteś w podróży i przejeżdżając przez miasto X okazuje się, że Twój samochód odmówił współpracy i na pulpicie wyświetla Ci się mnóstwo nieznanych Ci kontrolek. Co robisz w takiej sytuacji? Większość osób zacznie szukać na swoim smartfonie informacji na temat warsztatów samochodowych znajdujących się w pobliżu. Jako pierwsze wyniki wyszukiwania wyświetlą się wówczas obiekty znajdujące się najbliżej Twojej lokalizacji. Tak właśnie działa geotargetowanie, za pomocą którego przedsiębiorcy docierają do klientów, dokładnie w tym miejscu i w tym czasie, w którym potrzebują oni skorzystania z ich usług. Proste i logiczne, prawda?

2) Przykład 2

Umiejętnie wykorzystując geotargetowanie lokalna agencja pracy może dotrzeć z ofertami Pracy tylko do Osób z obywatelstwem Ukraińskim przebywających na terenie Polski w bezpośredniej lokalizacji w/w firmy.

Planowanie strategii reklamowej na podstawie lokalizacji i potrzeb grupy docelowej

Żeby geotargetowanie miało sens, musisz dobrze zrozumieć potrzeby oraz zachowania grupy docelowej, do której ją kierujesz. Jeżeli np. prowadzisz restaurację ze zdrowym jedzeniem, to w Twojej grupie docelowej z pewnością znajdują się osoby aktywne fizycznie, które… chętnie odwiedzają kluby fitness. Sprawdź wiec gdzie, znajdują się kluby fitness w Twoje okolicy i potraktuj to jako punkt zaczepienia, kierując reklamę do osób, które właśnie tam się pojawiają. Istnieje spora szansa, że po wyczerpującym treningu znajdzie się grupa osób, która chętnie zje coś zdrowego, a wtedy właśnie ich oczom ukaże się reklama Twojej restauracji!

Jeżeli zależy Ci na zwiększaniu sprzedaży, a jeszcze nie korzystasz z geolokalizacji to najwyższy czas, aby to zmienić. Liczba użytkowników urządzeń mobilnych stale rośnie, co sprawia, że marketing internetowy bazujący na lokalizacji stale zyskuje na znaczeniu. Nie zastanawiaj się więc zbyt długo i już dziś dołącz do grona przedsiębiorców korzystających z możliwości, jakie daje to rozwiązanie. Powodzenia!

Jeżeli masz jakieś pytania lub wątpliwości pisz śmiało : adsconan@gmail.com dla użytkowników portalu forumhurtowe.pl odpowiemy na każde pytanie.

Agencja ADS – Specjalista Adwords

co